Cvičení Cvičení po porodu Cvičení pro seniory Cvičení pro těhotné

Pilates

Zakladatelem pilates byl Joseph Hubertus Pilates původem z Německa. Jeho otec byl Řek a úspěšný gymnasta. Jeho matka, Němka, byla přírodní léčitelkou a věřila, že tělo se může samo stimulovat a vyléčit bez použití léčiv. To se zřejmě velmi odrazilo i v jeho rozhodnutí zesílit a zlepšit svůj zdravotní stav, neboť byl neduživé dítě. Trpěl astmatem, křivicí a revmatickou horečkou. Proto se sám začal vzdělávat v anatomii, posilování, gymnastice, wrestlingu, józe i v bojových uměních. Zabýval se i orientálními cvičebními metodami. Již ve 14 letech byl výborný lyžař a boxer a pózoval jako model pro anatomické nákresy. Byl okouzlen řeckým ideálem muže, u nějž byly tělo, mysl i duch vyváženy, a věřil, že moderní životní styl, špatné držení těla a neefektivní dýchání jsou základem špatného zdraví. Proto se snažil o vytvoření stylu, který by kombinoval fyzická cvičení ke zpevnění svalů a pomohlo úpravě držení těla, koordinace a rovnováhy, a zároveň zvětšilo dechovou kapacitu a funkčnost orgánů. Základem pro tento styl se mu stalo cvičení, které vymyslel pro vojáky na lůžky během I. světové války, aby protáhlo celé tělo a udrželo jej silné a pružné. Po příchodu do New Yorku si jej nechal patentovat a v roce 1926 otevřel své první studio.

Pilates v sobě nese prvky z jógy a rehabilitačních cvičení. Jsou prováděny pomalé, vláčené, avšak precizní a kontrolované pohyby, které jsou v souladu s hlubokým vědomým dýcháním (to je u pilates velmi důležité) a koncentrací mysli. Cvičení by mělo vycházet ze středu těla – tedy ze stabilizačních svalů trupu. Jde o svaly břicha, beder a pánevního dna. Rovněž jsou užívány svaly menší, uložené hlouběji, jejichž přítomnost v těle si mnohdy ani neuvědomujeme, které pak napomáhají větším svalům. Pilates se někdy také nazývá cvičení „body and mind“ (tělo a mysl). Nejenže protahuje tělo a posiluje svaly, ale kvůli zvýšené potřebě koncentrace myšlení také dochází k oproštění mysli od stresu a každodenních starostí a ke zlepšení psychické vyrovnanosti. Tělo je zatěžováno a protahováno rovnoměrně, zpevní se a zlepší vzpřímené držení těla. Postava je tvarována tak, aby se nezvětšoval objem svalové hmoty, ale naopak se svaly prodlužují a jsou štíhlejší. Výsledek lze poznat již po několika málo lekcích, kdy si budete připadat pružnější.

Cvičení je určeno všem věkovým skupinám, dokonce i těm starším. Vhodné je pro osoby, které mají problémy se zády. Důležitá je častost a pravidelnost. Čím častěji se bude provádět, tím rychleji se dostaví výsledky.

Add Comment

Click here to post a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Reklama

Vyrábíme sportovní dresy pro všechny sporty s tradicí 25 let. Používáme prvotřídní materiály a dbáme na perfektní střih.

Sponzoři

Potahy na křesla

Oživte jednoduše vaše staré křeslo pomocí potahu.