Počítače Software

Jaké existují druhy notifikací?

Notifikace v současné době využívá prakticky každý. Dříve to byla ryze záležitost internetových obchodů, které s pomocí notifikací informovaly své uživatele o dopravě zdarma nebo o zbylém zboží v košíku. Ale dnes díky systému NOTIFEE mohou využívat notifikace skutečně všichni. Ať už jste majitelem internetového časopisu nebo jen chcete přilákat lidi na den otevřených dveří, v každém případě vám notifikace pomůžou oslovit přesně toho uživatele/čtenáře/koncového zákazníka, kterého oslovit potřebujete. A budete mít skvělou odezvu, pokud to tedy s těmi notifikacemi nepřeženete.

To se totiž stává velice často. Myslíme tím to, že se notifikace rozesílají opravdu velmi často, i když jsou zcela irelevantní čili zbytečné. Vysoká frekvence zbytečných notifikací, které přistávají v mobilních telefonech nebo na monitoru počítače uživatele, jenom vede k otravě uživatele a k následujícímu zrušení odběru.

Abyste tomu předcházeli, je dobré naučit se rozeznávat jednotlivé druhy notifikací. To vám ostatně pomůže zjistit, které zprávy upřednostňovat a které nejsou podstatné čili které se rozesílat nemusí.

Důležité notifikace

První kategorií jsou důležité notifikace. V tomto případě mluvíme o notifikacích, které se týkají přímo uživatele a jeho zájmů nebo jeho objednávky. Tuto notifikaci rozesíláme ve chvíli, kdy nemáme nic urgentního na mysli a kdy se třeba slevová akce vztahuje na jeho oblíbené zboží či na produkty, které si v minulosti koupil.

Urgentní notifikace

Druhou kategorií notifikací jsou pak urgentní notifikace, které oznamují informaci časově omezenou čili například vyzvednutí balíčku. Tuto notifikace zkrátka musí zákazník dostat, a to hned, co ji zjistíte. Mluvíme také o informaci, která by řešila uživatelův problém (například vratku atd.)

Kontextová notifikace

A pak tu máme třetí kategorii, ve které se ukrývají kontextové notifikace. Kontextové notifikace navazují na předchozí komunikaci a jsou často ne moc podstatné. Zejména s nimi bychom to neměli přehánět.