Cvičení Cvičení po porodu Cvičení pro seniory Cvičení pro těhotné

Cvičení na gymnastickém míči

Patříte mezi skupinu lidí, kteří se věnují sedavému způsobu zaměstnání? Je vaším denním chlebem kancelářská práce a větší pohyb v pracovní době rozhodně nehrozí? Starejte se o své tělo a snažte se vykompenzovat absenci pohybu, místo výtahu vyšlapte schody, trénujte tělo pěší chůzí a zapomeňte na automobil a daleko více preferujte například kolo.

Výše uvedené formy pohybu, ale rozhodně nejsou pro vaše tělo dostatečnou náhradou. Je také třeba organismus uvolnit a dopřát svalům a páteři potřebné uvolnění a harmonii.

Cvičte na gymnastickém míči

Neustále se trápíte s myšlenkou, který druh pohybu si vybrat a přitom vás nebaví běh nebo náročná námaha v posilovně? Zkuste si odpočinout a zároveň také protáhnout na balónech. Pravidelná aktivita brzy přinese první důkazy o prospěšnosti pro vaše tělo.

Jak si vybrat správný gymnastický míč? My vám poradíme!

Při koupi míče je důležité brát v potaz jeho průměr, jež by měl korespondovat s vaší celkovou výškou. Pokud jste menšího vzrůstu ( od 135 – 155 cm) postačí vám balón s průměrem cca 55 cm. V případě, že měříte od 155 – 175 cm rozhodněte se pro průměr ve velikosti 65 cm. Lidé, jež jsou obdařeny výškou od 175 do 185 cm, měli by volit cvičební pomůcku v průměru 75 cm. Od celkové výšky 185 cm se doporučuje průměr 85 cm.

Tipy na cvičení

Usedněte na balón a začněte se mírně jakoby se houpat. Vaše zlepšení rovnováhy se brzy jistě projeví.

Posaďte se na rovně a vzpřímeně na balón, dejte ruce za hlavu a trupem otáčejte střídavě na jednu a na druhou stranu.

Lehněte si na cvičební podložku a uchopte gymnastický míč oběma nohama. Balón střídavě zvedejte a zase pokládejte na zem.