Překvapení - dárek zničený přepravou

V dnešní době se nemusíme spoléhat na doručení či zaslání balíku, pouze na státní podnik. Existuje spousta soukromých firem, které se přepravováním různých zásilek zabývají. Některé přepravují jenom lehčí balíky, jiní zase velké zásilky na paletách, a některé přepravní společnosti přepravují prakticky cokoli. Spousta lidí nakupuje po internetu, vybere si oblečení, spotřební výrovky, elektroniku, doplňky, bižuterii, ale i kosmetiku nebo léky a spoustu dalšího, například knihy, CD nebo DVD. Vybrané zboží dáme do košíku, objednáme, a většinou se dozvíme, jako přepravní společností nám bude zásilka doručena. A tady může nastat problém. Když vám pošta nebo jiná přepravní společnost doveze zásilku, balík, povinností každého z nás je, zkontrolovat, jak balík vypadá. Mnohdy je totiž poškozený obal, deformovaný, roztržený, promočený nebo promáčklý. Balíky také mohou být špinavé, i když to neznamená, že musí být i poškozené. Pokud vám tedy přepravní společnost nebo pošta přiveze takový balík, rozhodně trvejte na sepsání výhrad nebo reklamace k převzetí balíku. Pokud například uslyšíte podivné „rachtání“ v balíku, tento balík nepřebírejte s tím, že opět zapíšete s pracovníkem firmy výhradu na poškození. Pokud balík odmítnete, už se o zásilku nemusíte starat. Pokud balík převezmete se zapsanými výhradami, hned ho doma otevřete, rozbalte, případně si i vyfoťte, jak balík vypadá zvenku, a jak zevnitř. Pokud si objednáte výrobek ze skla, plastu nebo keramiky, hrozí nebezpečí, že zásilka bude poškozená. Pokud po rozbalení zjistíte, že je vše v pořádku, můžete si oddychnout. Pokud ale po rozbalení balíku zjistíte, že zásilka je i uvnitř poškozená, okamžitě se obraťte na přepravní společnost nebo na odesílatele zásilka, prodejce.

Publikováno: 06. 02. 2012

Kategorie: Dárky

Autor: Eliška Nováková