Nejčastější závady na autě: Jak je poznáte?

Pořídili jste si ojetinu, případně zanedbali servis vozu, který vám v garáži parkuje již léta a máte strach, že se vám auto brzy „rozsype“? Budete-li své vozidlo vnímat opravdu důkladně, poměrně snadno odhalíte neduhy, jež by mohly brzy vyústit v mnohem horší škody. Nepodceníte-li výměnu opotřebovaných součástek, zabráníte mnohem nákladnější opravě.

Nepřirozené reakce volantu

Máte pocit, že posilovač volantu nefunguje, jak má? Řízení není plynulé, volant nedrží střed...? Jakákoliv závada řízení brání bezpečné jízdě a ne nutné ji okamžitě eliminovat. A dokonce existuje způsob, jak za opravy řízení výrazně ušetřit – obraťte se na některý ze servisů z portfolia společnosti Autokluby.cz s.r.o. a informujte se o možnostech repase. Vyjde vás podstatně levněji než kompletní výměna.

Podvozek klepe

Pokud jste při přejíždění nerovností zaznamenali klepání od náprav, pravděpodobně to budou uvolněné silentbloky. Oprava není drahá, ale neměli byste s ní otálet, jinak vás čeká repas celé nápravy. Dalším důvodem by mohla být vůle uchycení tyček stabilizátoru (tzv. kostí), případně opotřebené poloosy.

Auto uhýbá do strany

Zaznamenali jste, že vozidlo na rovné silnici táhne do strany? Pravděpodobnou příčinou je špatná sbíhavost kol. Zalovte v paměti, jestli jste s autem neťukli do obrubníku nebo nenajeli do větší nerovnosti na vozovce. Zajeďte si na geometrii, kde problém napraví.

Potíže se startováním

Když auto nestartuje na první dobrou, zřejmě je na čase vyměnit svíčky, případně se kouknout na startovací kabel. V případě dieselového agregátu to budou svíčky – nebo (za předpokladu, že je motor zahřátý) špatné palivové čerpadlo. Snad jsme vám výčtem nejčastějších závad pomohli a veškeré technické potíže napravíte dříve, než se rozvinou do mnohem většího (a finančně nákladnějšího) problému.

Publikováno: 03. 09. 2020

Kategorie: Auto-moto

Autor: Ivana Kolářová