K rozjetí franšízového konceptu toho není třeba mnoho

Mít vlastní podnikání je dnes snazší než kdy dřív. Dokazuje to franchising, který umožňuje i lidem, kteří nemají svůj vlastní nápad vstoupit do podnikatelského světa. Jsou totiž společnosti, které by se nejraději dál rozšířily, ale nemají na to kapacitu, energii ani správné lidi. Proč tedy neposkytnout know-how někomu dalšímu, kdo by pod jménem značky otevřel další pobočku? Ve výsledku k této podnikatelské příležitosti není třeba mnoho. Stačí hlavně živnostenský list a pořádná dávka zájmu.

Získejte obchodní fungující model

Franšízové podnikání má řadu pozitiv a jednou z nich je to, že člověk nemusí prakticky nic řešit a nic nového vymýšlet. Nastoupí na už rozjetý vlak, jak se mnozí shodují v definici. Díky tomu, že si člověk vybere už fungující obchodní model, značně se tím snižuje riziko neúspěchu a stejně tak zbytečná ztráta peněz a času. Z posledních statistik lze vyčíst, že uspívá až 80 % franšízových podniků, oproti rozjíždění vlastního projektu je to vynikající zjištění. Protože pouze dvacet procent nových podniků ve skutečnosti uspěje. Stejně jako při zrodu vlastního podniku, do kterého jdete od nuly, musíte dát maximální nasazení. I když se značka sama o sobě postará o příchod zákazníků, musíte si je také udržet, aby nepřešli ke konkurenci a aby se i nadále vraceli přímo k vám.

Je to o pravidlech

Franšízové podnikání je rozhodně lákavé, vždy se však musí pamatovat na to, že je to podnikání opředené mnoha pravidly. Pokud se pravidla nedodržují, nemůže podnikání klapat. Zájem, vlastní živnostenský list a také loajalita – pouze s těmito vlastnostmi či věcmi se můžete do franšízového podnikání pustit s tím, že pravděpodobně uspějete. Samotné zkušenosti z daného oboru nejsou vždycky zapotřebí. Je to spíše o vlastních schopnostech a talentech, které máme.

Publikováno: 28. 12. 2022

Kategorie: Podnikání

Autor: Ivana Kolářová