Jak na propagaci nového produktu?

Každá propagace nového produktu má jasný cíl – být vidět a dostat se do povědomí potenciálních zákazníků. Říká se, že dobré zboží si vždy najde kupce. To je sice pravda, ale v dnešním světe plném konkurence byste na takové kupce mohli čekat i roky.

Offline marketing

Propagace produktu nemusí probíhat jen na internetu. Instalujte výstavní systémy a vlastní vitríny do obchodních center nebo supermarketů (samozřejmě po dohodě s vedením), postavte vlastní reklamní promostolek s produktem a letáky na veřejné akce a veletrhy a investujte do reklamních billboardů a panelů na frekventovaných místech. Tak si váš produkt nenásilně najde cestu k veřejnosti.

Online marketing

Souběžně s offline propagací rozjeďte i tu virtuální. Vyberte si jednu nebo dvě sociální sítě a založte svému produktu profil. Sítě vybírejte podle zaměření a cílové kategorie. Například TikTok je populární především mezi mladou generací, Twitter je vhodný pro expanzi na zahraniční trh a Pinterest nejvíce zaujme hobby nadšence. Sázkou na jistotu jsou Instagram a Facebook, kde se protíná nejvíce věkových i sociálních skupin. Investujte do správné online reklamy. Váš produkt má s největší pravděpodobností založené webové stránky, takže si můžete zaplatit PPC reklamu ve vyhledávačích. Výhodou je, že při správném zacílení se produkt zobrazí přesně těm lidem, které by mohl zajímat. Raději se vyhněte pop-up reklamě, která bývá vnímaná spíše negativně. Reklamní bannery zase mohou někteří uživatelé v prohlížeči snadno blokovat. Pro svůj produkt sestavte výjimečný design nebo snadno zapamatovatelný slogan. Každý den jsme totiž vystavování takovému množství reklamy, že produkt musí opravdu vybočovat a zaujmout, aby si ho lidé všimli. Inspirujte se konkurencí, ale nevytvářejte takovou reklamu, která se s jejich produktem snadno zamění. Zvýšíte pravděpodobnost, že si vás zákazníci zapamatují.

Publikováno: 30. 08. 2022

Kategorie: Jak na to

Autor: Ivana Kolářová