Bohatý člověk rozumně utrácí

Zeptejte se kohokoli ze svých známých nebo přátel, co by udělali jako první, kdyby vyhráli jackpot ve Sportce. Nejspíš se dozvíte, že dotyčný by si obratem koupil luxusní auto, velký dům na pláži, zaplatil by si nejlepší dovolenou a udělal průvan ve skříni, aby tam vzápětí mohl naskládat značkovou módu z přehlídkových mol. A teď se zamyslete, kolikrát jste už četli v bulváru článek o tom, jak tihle lidé, kteří pohádkově zbohatnou přes noc zase rychle krachují a končí s obrovskými dluhy. Jak je to možné? Vždyť přece měli tak úžasnou příležitost zabezpečit se do konce života a nemuset už nikdy pracovat! Problém je, že těmhle jedincům chybí jeden drobný detail, kterému se říká „finanční gramotnost“. Neumějí si spočítat, že jakmile koupí třeba dům, není to konečná investice. Dům bude potřebovat časem spoustu oprav, popř. člověka, který se o sídlo bude starat (předpokládejme, že majiteli se chtít asi nebude). Nový automobil? Těžko bude čerstvý milionář vybírat nové vozítko s ohledem na spotřebu, nebo výdrž. Navíc takové auto také něco potřebuje pro svůj provoz. A to nebereme v potaz různé pojistky, opravy, kontroly... Mám pokračovat? To, že je někdo bohatý neznamená, že musí okamžitě začat kupovat to nejdražší a nejluxusnější zboží, které existuje. Takto se chová jen blázen, kterému se penízky rozkutálí, ani neví jak. Člověk, který s penězi umí skutečně zacházet velmi rychle zjistí, že více než o cenu, jde o kvalitu. Jak ale najít ten správný poměr mezi cenou a „výkonem“, když kolikrát musíte nejdřív vyzkoušet na vlastní kůži, jestli vám bude konkrétní výrobek vyhovovat? Jasně, máme tu specializovaná média, která se testům přímo věnují – ale jsou to hlavně testy odborné a nezahrnují postřehy „obyčejných lidí“ z praktického života. Tento drobný nedostatek v českém internetu se proto rozhodli vyřešit zakladatelé webu TestBlog.cz, který má za úkol shromažďovat články a recenze o různých druzích zboží – potravinách, kosmetice, nářadí, potravinových doplňcích, nápojích, aj. Nových článků je spousta a každý si tu určitě najde něco, co spadá do jeho oblasti zájmu. Připadáte si příliš zaneprázdnění, než abyste denně mysleli na to, že máte omrknout nějakou stránku s novými recenzemi? Nechte si informace o novinkách zasílat mailem. Stačí se přihlásit k odebírání newsletteru a neunikne vám ani článek, ani komentář. Navíc – pokud byste na stránkách nenašli téma nebo produkt, který by vás zajímal nejvíc, stačí jen poslat svůj tip na recenzi a o zbytek už se postará redakce. Může se tedy stát, že si vaši „recenzi na přání“ přečtete v průběhu následujících dní. Až tedy od někoho uslyšíte názor, že dotyčný se přece nemusí rozmýšlet nad tím, co kupuje, protože „na to má“, tak se můžete jen pousmát. Protože ten člověk evidentně nemyslí na budoucnost a rozhazuje plnými hrstmi i za nekvalitní a zbytečné zboží. Což vy už nemusíte.

Publikováno: 23. 01. 2014

Kategorie: Zajímavosti

Autor: Ivana Kolářová