Zdraví

Tipy, jak jíst zdravě

Zdravá a vyvážená strava bezesporu podporuje lidský organismus jako celek. Nejenže kvalitním jídelníčkem můžete předcházet obezitě či zvýšené hladině cholesterolu, ale především se budete cítit lépe, jak po fyzické, tak i po psychické stránce. Zdravý životní styl s sebou přináší celou řadu benefitů, které vaše tělo zaručeně ocení. V následujících řádcích jsme pro vás připravili pár rad a tipů, jak jíst zdravě.

Jak se naučit jíst zdravě?

Udělejte si seznam vašich současných nezdravých stravovacích návyků, které postupně budete vyškrtávat, započítejte do toho i pití. Vyvážená strava by měla být podávána pravidelně 3 až 6krát denně. Denní jídelníček by měl obsahovat snídani, oběd, večeři plus svačiny. Mezi jednotlivými jídly dávejte dostatečnou pauzu – obecně se doporučují 3 hodiny.

Tip: Vašim průvodcem po světě zdravé výživy se mohou stát kuchařky a videokurzy Jíme zdravě. Přečtěte si, co říká o Jíme zdravě recenze na Ecoblogu.

Spousta lidí vynechává snídani. Ať už z důvodů, že nestíhají do práce nebo jen nejsou zvyklí snídat. Snídani byste určitě neměli vynechávat, můžete začít něčím menším. Co takhle vločky s mlékem?

Hlavní jídlo dne by mělo obsahovat živiny, jako jsou bílkoviny, tuky a sacharidy. Ovšem s vyváženým množstvím. Pokrm lze doplnit zeleninou či menšími kousky ovoce. Ovoce konzumujte raději ráno nebo na svačinu (obsahují cukr). Slazené minerálky byste měli raději vynechat a přejít na čistou vodu, ale také výbornou alternativou je ovocný čaj. Mimochodem – vhodné množství tekutin se pohybuje v rozmezí 1,5 – 2 l čisté vody za den.

Všechny změny nemusíte udělat najednou – stačí si pomalu zvykat, netlačte na sebe. Postupem času navíc zjistíte, co preferujete více a co nikoliv.

Co vám zdravé stravování přinese?

Poskytne vám lepší kvalitu života, a to v mnoha směrech. Velký počet osob trpí obezitou, čímž může vzniknout cukrovka 2. typu nebo také bolesti kloubů. Sportovní výkony se také značně odráží podle toho, co jíte. Navíc i vaše zažívací ústrojí vám poděkuje za optimální přísun vlákniny, prebiotik a probiotik.