Nejlepší způsoby, jak si udržet zákazníka

Zákazníci jsou ústředním prvkem každého úspěšného podnikání. Bez loajální zákaznické základny se firmy vystavují většímu riziku konkurence a nepředvídatelnosti trhu. Budování trvalých vztahů je proto pro dlouhodobý úspěch každého podniku klíčové. Ale jak si zákazníky udržet? Připravili jsme pro vás tipy na nejlepší způsoby, díky kterým vás nakupující upřednostní před konkurencí.

​Kvalitní služby a produkty

Naprostým základem, přes který takříkajíc nejede vlak, je nabízet kvalitní služby a produkty. Snažte se předčit očekávání zákazníků a poskytujte jim přidanou hodnotu. Budou si pamatovat, že u vás seženou to, co jim skutečně pomáhá a odpovídá jejich potřebám.

​Špičkový zákaznický servis

Kvalita produktů a služeb je zásadní, ale rozhodně ne jediný aspekt. Dalším klíčovým prvkem procesu budování dlouhodobých vztahů je vysoká úroveň zákaznického servisu. Buďte pro zákazníky k dispozici i v před a po prodejní fázi a poskytujte jim rychlé a efektivní řešení problémů a dotazů. Zcela jistě si zapamatují, jak byli příjemně překvapeni, když se snažili vyřešit svůj problém a vy jste jim bez mrknutí oka podali pomocnou ruku.

​Personalizovaný přístup

Každý zákazník je osobnost a má odlišné potřeby. Stěžejním faktorem pro udržení zákazníka je proto personalizace. Snažte se o svých zákaznících zjistit co nejvíce a nabízejte jim produkty a služby, které odpovídají jejich reálným potřebám. Personalizovaný přístup patří k základním aspektům CRM (customer relationship managementu) a má smýšlení zákazníků velký vliv. Jakmile pocítí, že se o ně opravdu zajímáte, rádi se k vám vrátí.

​Udržování komunikace

Pravidelný kontakt se zákazníkem je pro udržení loajality důležitý. Snažte se proto komunikovat prostřednictvím e-mailů, newsletterů, sociálních médií a dalších relevantních kanálů. Informujte je o nových produktech a službách, ale také o slevách a akcích. Nebojte se připojit praktické návody, tipy a další informace, které posílí vaše renomé.


​Odměňujte loajalitu

Loajalita by měla být řádně odměněna. Lákejte své zákazníky na slevy, věrnostní body a další výhody, které ocení a budou mít další důvod pro opakovaný nákup. Zároveň se snažte zlepšovat jejich tzv. zákaznický zážitek. Vylaďte například uživatelské rozhraní svých webových stránek, dodávejte zboží rychleji a zapracujte na zákaznickém servisu.

​Sledujte zpětnou vazbu

Sledování zpětné vazby zákazníků je nezbytné pro identifikaci oblastí, které volají po zlepšení. Požádejte své zákazníky o názory na vaše produkty, služby a zákaznický servis. Čtěte si online recenze vaší firmy a snažte se na ně reagovat. Zákazníci ocení, že se zajímáte o jejich názory a snažíte se na jejich základě zlepšovat služby.

Publikováno: 29. 03. 2023

Kategorie: Podnikání

Autor: Ivana Kolářová